Bookeraj - raj za pasionirane čitatelje

ponedjeljak, 21.12.2009.

Cathi Hanauer: "Dežurna kučka"

Svaki put kad mi netko nešto preporuči u komentarima na blogu, ja to obvezno zapišem, proguglam i odlučim hoću li se baciti na čitanje toga (ovisno o temi, zanima li me, mogu li knjigu dobiti u knjižnici, ima li neki drugačiji način da knjigu pročitam, a da je ne moram kupiti...). Tako je došao red na «Dežurnu kučku» autorice Cathi Hanauer i «Muška posla» autora Davida Deide (danas o «dežurnoj kučki», idući put o «muškim poslovima», ali za početak samo da vam kažem kako bi bilo idealno kad bi se te dvije knjige spojile jer je jedna definitivno jednostrano ženska, a druga jednostrano muška).

Cathi Hanauer je spisateljica kojoj je ideja o knjizi pala na um dok se borila sa životnim izazovima suvremene žene – žongliranje poslovnog života s osobnim i obiteljskim za neke žene predstavlja izvor stresa s kojim se nose na različite načine: neke su bijesne i živčane, neke tužne, neke se upuštaju u preljube, a druge prekomjerno jedu. Neke u svojim obiteljskim obvezama imaju podršku supruga, a neke se ne mogu osloniti na njega. Evo što o suvremenom obiteljskom životu kaže sama urednica Cathi Hanauer u uvodu:

«Selidba je za mene došla nakon desetljeća samostalnosti u dvadesetim godinama mog života koje je uključivalo sve što sam vremenom naučila cijeniti – brojne nagrade, unosnu karijeru, zdrav život, rekreaciju, ljubav, samoću, dobre prijatelje – iza čega je uslijedilo šest dinamičnih godina koje su uključivale jednu udaju, tri selidbe, dva poroda i odgoj dvoje djece. Sve to vrijeme doprinosila sam obiteljskom budžetu pišući mjesečnu kolumnu za jedan časopis, objavivši jedan i završivši drugi roman pod ugovorom.»


Uspoređujući svoju ulogu u obiteljskom životu s ulogom i stilom kakav je imala njezina majka, Cathi je zaključila:

«Po cijele dane sam jurcala uokolo izvikujući naredbe, živčana i pod stresom. Bila sam ljuta na mačku što je otišla od mene, automobil što je rezervoar prazan kad bih sjela u njega (pogotovo kad bih nekamo kasnila, što bi bilo uvijek), igračku na koju sam se upravo spotaknula... i, naravno, na Dana. Jer je potrošio filtere za kavu a nije ih stavio na popis za kupnju, jer je on svoj posao završio i k tome još našao vremena prolistati New York Times i Salon dok sam se ja borila pronaći vrijeme za sebe, jer sam uvijek bila nervoznija i jadnija od njega.»


Ogorčena kakva je bila, puno je razgovarala s prijateljicama i zaključila da sve one dijele osjećaje ogorčenja, iznevjerenih očekivanja (vlastitih i okoline), bijesa i razočaranja u što im se život pretvorio. Njihove su se priče pretvorile u eseje, koji su objedinjeni u knjizi «Dežurna kučka». Tu ima svega – od žena koje žive u otvorenim brakovima, onih koje su se svjesno odlučile na vezu na daljinu, žena koje su se više puta udavale i razvodile, žena koje su tukle svoju djecu (i kasnije se osjećale loše zbog toga), žena s prekomjernom tjelesnom težinom i onih koje su se upuštale u preljube. Zajedničko im je to što su u jednom periodu svog života bile nezadovoljne svojom ulogom u braku i u obitelji. Neke su to uspjele riješiti, druge još uvijek tako žive. Zajedničko im je i to što su sve one popustile pritisku okoline: žena nije dovoljno dobra ako nije udana, ako ostane sama. Žena nije dovoljno dobra ako joj djeca povremeno jedu hranu iz dostave. Žena nije dovoljno dobra ako sama ne peče kolače za školsku prodaju. Puno je toga.

Pronašla sam i nekoliko bedastoća od prijevoda, što najoštrije prozivam, najdublje me se kosnula sljedeća:

«Moja majka je bila prototip Material Girl. Pitala se kakve veze ima ljubav s tim davno prije nego što je Tina shvatila da joj je bolje bez Ikee.»


Da, taj jeftini švedski namještaj, čujem da se odvratno ponaša prema ženama (nadat ću se da je ovo bio samo tipfeler, a ne prevoditelj s problemom neshvaćanja šale.)

Ovu knjigu ne da mogu, nego moram preporučiti: žalosno je da i ja, unatoč tomu što nemam obitelj i djecu, mogu prepoznati osjećaje prenapregnutosti i zatrpanosti zahtjevima koje pred žene postavlja moderno društvo, mogu prepoznati stres koji nastaje kao posljedica toga. Žalosno je da se nakon svega i sama pitam što me još sve čeka.

21.12.2009. u 15:02 • 23 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< prosinac, 2009 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Rujan 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Veljača 2022 (5)
Siječanj 2022 (6)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (6)
Svibanj 2021 (4)
Travanj 2021 (3)
Ožujak 2021 (4)
Veljača 2021 (4)
Prosinac 2020 (7)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (2)
Kolovoz 2020 (3)
Siječanj 2020 (1)
Travanj 2019 (1)
Svibanj 2018 (2)
Ožujak 2018 (1)
Kolovoz 2017 (4)
Srpanj 2017 (7)
Lipanj 2017 (10)
Svibanj 2017 (2)
Ožujak 2017 (6)
Veljača 2017 (6)
Siječanj 2017 (4)
Prosinac 2016 (1)
Studeni 2016 (11)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (4)
Srpanj 2016 (8)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (10)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (2)
Srpanj 2015 (6)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (11)
Travanj 2015 (3)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (6)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (6)
Listopad 2014 (8)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Na ovom blogu čitajte o knjigama - mojim knjigama, Vašim knjigama, najnovijim knjigama, starim knjigama, zanemarenim knjigama, o autorima knjiga i novostima iz književnosti.


Hit Counter by Digits


Za sve informacije, pitanja, primjedbe, komentare, uvrede i drugo kontaktirajte me na bookeraj.blog@gmail.com